Viena svarbiausių sąlygų, užtikrinančių Jūsų automobilio ilgalaikį eksploatavimą, yra reguliarus automobilių tepalų ir filtrų keitimas. Su laiku tepalai genda ir variklio filtrai pasidaro klampūs, su teršalais. Priklausomai nuo Jūsų vairavimo įgūdžių, taip atsitinka maždaug nuo trijų mėnesių po paskutinio keitimo arba maždaug po 5000 km iki 24 mėnesių ir maždaug 32000 km. Paprastai kada reikia keisti tepalus, geriausia vadovautis serviso knygute priklausančia Jūsų automobiliui ir pritaikyta būtent Jūsų varikliui. Laimei, tepalų keitimas yra nesudėtingas ir nebrangus dalykas, kurį, pasinaudoję mūsų instrukcijomis, galėsite atlikti patys.
Tepalų keitimo instrukcija:
1. Pirmiausia šalia savęs reikia turėti tepalų keitimui reikalingas detales ir įrankius.
2. Prieš išleidžiant senus tepalus, reikia atidaryti automobilio variklio dangtį ir atsukti tepalų užpylimo kaištį, esantį viršutinėje variklio dalyje. Tai padės tepalams lengviau nutekėti, nes oras iš aplinkos pateks į variklį ir stums tepalus. Suraskite drenažo kaištį apačioje. Įprastai jo vieta automobilio variklio apačioje. Atsukus kaištį ir tepalams pradėjus tekėti pro jį lauk, reikia pastatyti dubenėlį ar kitokį indą, į kurį subėgtų tepalai. Geriausia toje vietoje pakloti polietileninį maišą arba skudurą tam atvejui, jeigu tepalai išsilietų ant žemės. Jei tepalai vis dėl to išsiliejo, juos reikia surinkti (išvalyti išsiliejimo vietoje) su popieriumi, skuduru arba pjuvenomis. Jei neišvalysite, nutekėjimo vietoje liks tepalų dėmė. Jeigu tepalai išsiliejo lauke – įsigers į gruntą. Saugokime mus supančią aplinką!
3. Suraskite filtro vietą. Tai gali būti sudėtingiausia viso tepalų keitimo dalis. Dažnai filtrai nebūna tose pačiose standartinėse variklio vietose. Jie gali būti išdėstyti variklio priekyje, šone arba gale. Jums reikia surasti daiktą, panašų į naujai nupirktą filtrą. Kai jį rasite - nuimkite nuo variklio. Tai gali būti sudėtinga. Jums reikėtų gerai jį suspausti ir, tvirtai laikant, iš lėto sukti. Jei negalite atsukti filtro rankomis, pamėginkite jį atsukti filtro raktu. Sename filtre yra tepalų likučių, taigi būkite atsargūs ir neapsipilkite tepalais, po ranką turėkite talpą, su kuria galėtumėte pakišti po besiliejančiu tepalu.
4. Kai išimsite tepalų filtrą, patikrinkite ar guminė tarpinė buvo nuimta kartu su juo. Jeigu ankstesnioji tarpinė liko prie variklio, tai uždedant naują filtrą gali lašėti tepalai, nes dėl senos tarpinės nepavyks gerai užspausti naujo filtro. Naujo filtro tarpinę patepkite nauju tepalu. Jūs turėtumėte įpilti šiek tiek tepalo kur? prieš tai, kai pritvirtinsite naują filtrą. Tai padės sumažinti laiką, reikalingą automobiliui pasiekti reikiamo slėgio lygį. Jei Jūsų filtras pritvirtintas vertikaliai, Jūs galite įpilti tepalo iki viršaus. Jei filtras pritvirtintas kampu - dalis tepalų gali ištekėti, todėl pripilkite tiek tepalų, kad jie neišsipiltų. Autoservisai nepila tepalo į filtrą, nes tai atima laiko, o laikas pinigai.
5. Tepalų inde pakeiskite drenažo veržlę. Nepamirškite kartu pakeisti tarpinę arba poveržlę. Pradėkite užsukinėti pirštais, kad neužveržtumėte įstrižai. Tarpinė (poveržlė) turi būti užveržta gerai, tačiau ne labai stipriai.
6. Atsargiai užsukite naują filtrą, nepažeiskite sriegio. Neužmirškite sudėti visas komplekte esančias tarpines, nes kitaip lašės. Filtras turi būti užveržtas iki galo (apytiksliai veržti reikia tol, kol filtro korpusas atsiremtų į pagrindą, po to dar 2/3 arba 3/4 apsisukimo vis tiek daugiau nepasuksite. Paskaitykite instrukciją, kuri pridedama prie nupirkto filtro. Jei filtrą sudėtinga pasiekti, reikia naudotis specialiu raktu filtrui užveržti.
7. Įpilkite naujo tepalo į įpylimo angą. Reikiamą kiekį sužinosite paskaitę dokumentus. Norėdami tikslesnių duomenų, nepasitikėkite tepalų lygio matuokliu, nes jis gali būti atjungtas, ypač jei variklis veikia. Matuoklis gali rodyti tepalų minimumą, nes tepalai pasiskirstę po visą variklį. Jeigu norite sužinoti tikslų variklio tepalų kiekį, tepalų lygio matuokliu matuokite tepalų lygį ryte, kai variklis kurį laiką neveikė (automobilis nebuvo užvestas).
8. Uždėkite įpylimo angos kamštį, surinkite visus įrankius ir uždarykite variklio dangtį.
9. Užveskite variklį ir patikrinkite, ar po varikliu nelaša tepalai. Jeigu filtras ar drenažo veržlė buvo blogai užveržti - gali lašėti. Patikrinkite tai laikydami automobilį užvestą minutę arba daugiau.
Palikti komentarą